אודות

שמי אושרי אברהם נולדתי בצפת מאז 1989 אני עובד כמכוונן ומתקן פסנתרים. למדתי את המקצוע ממורי וחברי  רם דע-עוז ז"ל, הידוע גם כקומפוזיטור . בצד עיסוקי כמכוונן ומתקן פסנתרים עבדתי גם כמלחין בתחום התיאטרון והמוסיקה הקלה ואני גר בחיפה.

אחד הדברים החשובים לי בעבודה זה דיוק ואדיבות. דיוק בשעה בה אני אמור להגיע אל הלקוחה ובשמירה על רמה גבוהה של כוונון גם כשאני מכוונן לקונצרט, או להופעות של אמנים   וגם ללקוח הפרטי שרק מצטרף ללימודי הנגינה. דבר נוסף שחשוב לי הוא ההנאה מהעבודה, ואני מוצא עצמי מסופק מרוצה ומופתע בכל פעם מחדש. הפסנתר בדומה לאדם שונה מאחד למשנהו, אפילו אם הוא נוצר על סרט נע, שכן הפסנתר הוא כלי אקוסטי ולכן קשה מאוד שפסנתר זהה בתאריך ייצור יהיה דומה למשנהו. כשאני מגיע אל פסנתר בהצצה הראשונה אני מקבל מידע רחב על אופן השימוש בו, טיבו וטבעו, עם זאת, אני תמיד שואל על ההיסטוריה של הפסנתר (לא כולל פסנתרים חדשים). ועל אופן השימוש המתוכנן. אני לוקח בחשבון האם פסנתר זה מיועד לנגינה עם עוד כלים, ואלו כלים? האם המשתמש הוא תלמיד חדש או מתקדם? לפעמים אני מקבל טלפון בו לקוח שואל אותי האם אוכל לבוא לכוונן פסנתר שקיבל כתרומה. מניסיוני, ולצערי הרב התרומות של פסנתרים ישנים אינם מוצלחות ולעיתים גורמות לאכזבה אצל המקבל המאושר. פסנתר שאינו מתוחזק מידי שנה (לפחות פעם אחת) צפוי לנזקים בגלל אי שימוש ובגלל אי תשומת לב למתרחש בתוך המנגנון. עבודת הכוונון אינה מסתיימת במפגש הראשון, במהלך השנה אני נותן שירות הכולל טיפול בפסנתר (לדוגמה: צליל שהפסיק לנגן) כלומר ,התשלום על הכוונון כולל בתוכו טיפולים וקלקולים שאינם נובעים מתאונה (חלק שנשבר או מיתר שנקרע וכדו').

 ישנן עבודות בפסנתר  שאיני עושה ולכן אני  מפנה את הלקוחות לבעלי מלאכה מהתחום המבוקש, לדוגמה: שיפוץ חיצוני לפסנתר או החלפת לוח תהודה ומקלדת.

למרות השנים הרבות שאני עוסק במקצוע אני מוקסם בכל יום לפגוש פסנתרים ואת האנשים שלצידם, האפשרות לתת לפסנתר לנגן בצורה מיטבית אינו מותיר לי רגע אחד של שעמום, המלאכה שמסתיימת לאחר כשעה תמיד נראית לי כמו קסם. לעיתים נדירות אני נאלץ לקבוע שהפסנתר סיים את תפקידו ובגלל גילו או מצבו הפיזי, הוא לא ניתן לכוונון למרות מאמצים רבים.

עם השנים הרחבתי את תחום הכוונון ולמדתי להתקין מערכות של נגינה עצמאית בחברת PianoDisc שבקליפורניה. בשנת 2007 נשלחתי לפולין בכדי להתקין מערכת כזו להנצחת ולדיסלב שפילמן, שעל סיפור חייו המדהים מבוסס הסרט "הפסנתרן". כל מי שראה את הפסנתרן, סרטו עטור הפרסים של הבמאי זוכה האוסקר: רומן פולנסקי, מכיר את סיפורו של המוסיקאי היהודי ולדיסלב שפילמן, שנגינתו בפסנתר הצילה את חייו כאשר הבית בו הסתתר בוורשה הפך למפקדה של הצבא הגרמני. קצין גרמני בשם וילם הוזנפלד, שהתנגד למדיניות הנאצים, שמע את נגינתו של שפילמן, הסתיר אותו ודאג לספק לו אוכל ובגדים. עם תום המלחמה חזר שפילמן לעבוד ברדיו פולין ולהלחין מאות רבות של יצירות ושירים, שחלקם פופולריים עד היום בפולין.
בהמשך להתפתחות המקצועית למדתי והוסמכתי להתקין מערכות מתקדמות בפסנתר הכוללות סיילנט ונגינה עצמאית. ועד כה אני המתקין היחידי בכל המזרח התיכון שמוסמך  להתקין מערכות אלו.

 Pianoland.co.il הוא אתר שהקמתי עבור המשתמש בפסנתר וכן עבור המתעניין, אשמח לענות ולעזור בכל שאלה. ולעיתים שיחה טלפונית אחת תחסוך מכם הרבה מאוד הוצאות מיותרות. הפסנתר נחשב לכלי נגינה מורכב ובעל איכויות גבוהות. זהו כלי המאפשר למנגן מגוון רחב של אפשרויות ביטוי מוסיקלי, הוא בעל מנעד רחב ודרך הפקת הצליל שלו משלבת שתי מערכות : מיתרים והקשה. באתר זה  לא ארחיב את הכתוב על ההיסטוריה של הפסנתר החל מראשיתו ועד ימינו, אבל כן ארחיב את הכתוב על השירות הטוב, המסור והמקצועי, עליו אני מחויב  כלפי לקוחותי. המקצוענות שלי תעמוד לרשותך החל מייעוץ לקניית הפסנתר, התקנת מערכות מתקדמות בפסנתר (( silent , Pianoplayerדרך תחזוקה שוטפת של הפסנתר, ועד תיקונים בבית מלאכה המיועד לכך.

לצד עבודתי והנגינה בפסנתר, אני חבר בעמותת עמיתאבא שם אני מתרגל מדיטציה  בהנחיית ד"ר אליעז אייזיק. דבר שמשתלב באופן מושלם בזמן הכוונון ובזמן תיקונים והתקנות מיוחדות בפסנתר.

בנוסף במהלך השנים  הייתי איש צוות חינוכי בביה"ס הפתוח בחיפה  -שם לימדתי יום אחד  מתוך שבוע העבודה שלי בשיעורי בחירה.